Moje prawa, ważna sprawa!
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem promocji: 24.90 zł


16 opowiadań.
Dwie pisarki, docenione przez krytyków literackich, szanowane przez rodziców, kochane przez dzieci.
I temat – jeden z najważniejszych we współczesnym świecie – temat praw dziecka.
Ta książka uzmysławia dzieciom, jakie są ich prawa, obowiązki i przywileje. O niektórych zapewne wiedzą, niektóre dopiero poznają dzięki tej książce. Ważne, aby zrozumiały. Dlatego pisarki – Anna Czerwińska-Rydel i Renata Piątkowska – stawiają na sytuacyjne przedstawienie kolejnych reguł znanych z Konwencji o Prawach Dziecka. Tłumaczą je cierpliwie ustami bohaterów – rodziców, dziadków, znajomych pań z ławeczki w parku. Wiele z opisanych historii nie wymaga pointy – ta nasuwa się małemu czytelnikowi sama. I to ogromny atut tej książki.
Jest tu miejsce na powagę, chwilę refleksji, ale i na uśmiech. Przecież mówiąc o poważnych sprawach, nie trzeba zachowywać śmiertelnej powagi.
Konwencja o Prawach Dziecka mówi o wielu trudnych sprawach, o pracy zarobkowej dzieci, o złym dotyku, biciu. Sztuką jest nie przestraszyć tymi tematami, lecz przekonać najmłodszych i ich opiekunów do otwartej rozmowy. Autorkom tego zbiorku się to udało.
Zobacz też "Mam prawo!" Grzegorza Kasdepke
-
Scenariusz nr 1
Scenariusz zajęć dla IV klasy szkoły podstawowej do opowiadania Pięć minut roboty Renaty Piątkowskiej* i artykułu 32. Konwencji o Prawach Dziecka: Nikomu nie wolno zmuszać cię do pracy, która jest dla ciebie niebezpieczna lub szkodliwa, ani wykorzystywać cię zarobkowo. -
Scenariusz nr 2
Scenariusz lekcji dla klas IV-VI szkoły podstawowej do opowiadania Anny Czerwińskiej-Rydel Komórka i artykułu 16. Konwencji o Prawach Dziecka: "Możesz mieć swoje tajemnice i sekrety i nikt bez Twojego pozwolenia nie może w nie ingerować". -
Scenariusz nr 3
Scenariusz zajęć świetlicowych w szkole podstawowej do opowiadania Anny Czerwińskiej-Rydel Kucyk Pony i artykułu 23. Konwencji o Prawach Dziecka: "Wszystkie dzieci mają takie samo prawo do zabawy, nauki czy dobrego traktowania, nawet jeśli są chore lub niepełnosprawne". -
Scenariusz nr 4
Scenariusz zajęć edukacji wczesnoszkolnej na podstawie: - art. 6 „Państwo, w którym mieszkasz, powinno zapewnić Ci odpowiednie warunki do życia i rozwoju” oraz opowiadania Anny Czerwińskiej-Rydel Trzecie dziecko - art. 32 „Nikomu nie wolno zmuszać Cię do pracy, która jest dla Ciebie niebezpieczna lub szkodliwa, ani wykorzystywać Ciebie zarobkowo” Konwencji o Prawach Dziecka oraz opowiadania Renaty Piątkowskiej Pięć minut roboty -
Scenariusz nr 5
Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy V szkoły podstawowej. Na podstawie artykułu 28 Konwencji o Prawach Dziecka: "Państwa, w których dzieci nie potrafią czytać i pisać, powinny zrobić wszystko, by zlikwidować analfabetyzm" oraz opowiadania Renaty Piątkowskiej Dzieci z Czarnego Lądu -
Scenariusz nr 6
Scenariusz zajęć dla dzieci 6-letnich na podstawie artykułu 31. Konwencji o Prawach Dziecka: "Masz prawo do czasu wolnego od nauki - na odpoczynek i zabawę" oraz opowiadania Anny Czerwińskiej-Rydel Urodziny -
Scenariusz nr 7
Scenariusz zajęć dla dzieci w klasach 0-1 szkoły podstawowej na podstawie artykułu 31. Konwencji o Prawach Dziecka: "Masz prawo do czasu wolnego od nauki - na odpoczynek i zabawę" oraz opowiadania Anny Czerwińskiej-Rydel Urodziny