Lista lektur uzupełniających rekomendowana przed GWO
Autorki podręczników szkolnych z serii Między nami, zaproponowały listę lektur uzupełniających, która jest dostępna na stronie Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego.
Wybór lektur uzupełniających do pracy z uczniami jest indywidualną decyzją każdego nauczyciela, który najlepiej wie, jakie książki zainteresują jego uczniów i pomogą rozwinąć w nich pasję czytania. Czasem jednak potrzebny jest impuls, żeby sięgnąć po nową, dotąd nieomawianą lekturę.
Takim impulsem może być zapoznanie się z fragmentem – w którym jak w soczewce widać język, sposób prowadzenia narracji i pomysł na przekazanie młodemu czytelnikowi ważnych wartości i idei. Dlatego wspólnie z Gdańskim Wydawnictwem Oświatowym wybraliśmy „na zachętę” takie właśnie fragmenty – krótkie, ale celne. Żeby pomóc ocenić książkę nie po okładce czy tytule, ale po jej treści.
Zapraszamy do pobrania fragmentów i scenariuszy lekcji do lektur uzupełniających, takich jak:
1. Kto tu rządzi? Demokracja od podwórka – dostępne są trzy scenariusze, w tym jeden nagrodzony przez Marszałka Województwa Pomorskiego
3. Już, już!
5. Droga do gwiazd. Opowieść o Mikołaju Koperniku
6. Fochy fortuny, czyli Kuba i Buba w gąszczu słów
7. Stroiciel
8. Buba
9. Król
11. Tetrus
12. Pozłacana rybka
14. Kolorowy szalik
17. Tajemnica człowieka z blizną
20. Oj, Hela!
21. Która to Malala?
23. Ostatnie piętro
25. Dzień czekolady
26. Niezłe ziółko
27. Kacperiada. Opowiadania dla łobuzów i nie tylko
28. Dżok legenda o psiej wierności